En koloniblogg i från en glad amatör

Här kommer jag att skriva det mesta om vad som sker på vår Gröna Kulle i stort och i smått. Odling...projekt på kolonin....Örter....oljor ...salvor. Olika hantverk dyker nog upp....tankar om livet kanske det också blir.

Hoppas att ni ska känna er hemma och återkommer så snart ni har lust.

lördag 4 januari 2014

I väntan på väder .....

Jaaaa.,.... solen lyser med sin frånvaro kan man säga 
Det regnar ...är lite allmänt småskumt ute 
Så jag håller mig inne med andra sysslor......
Fast de är inte så många i dag ...

Men har varit mer aktiv tidigare dagar...

Kolla vad jag  hittat i mina gömmor när jag städade bort julen 
Håhåjaja...

mmmmmm.....
Garnförbud på sin plats kanske....???


En hel låda med bomullsgarner och lingarner...
Man kan nog tycka att det borde räcka ett tag framöver...



och ett skåp med ullgarner ...alla härvor som ligger längst bak syns inte på bilden
Tur det kanske ....
Har en del att göra om jag ska sticka ,,,,virka upp allt detta...
Och undrar vad det ska bli av allt ???

Basker och handledsvärmare 

grönt i ull ...maskintovat 
blev lite i minsta laget för mig...

mer maskintovat ....varmt ...



maskintovat i mohair....

handledsvärmare ...i ull

trekantssjal i mohair .....

Tänkte jag skulle slå till och fästa en massa trådar till någon bra film ...men har lyckats skjuta upp det .....länge ...kanske senare .....
Har ju en del projekt som behöver fixas till 
Alla trasor m.m 


Jajajaja....i morgon är en annan dag ...kanske det blir av då

Ha dä Gôtt 

Catarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar