En koloniblogg i från en glad amatör

Här kommer jag att skriva det mesta om vad som sker på vår Gröna Kulle i stort och i smått. Odling...projekt på kolonin....Örter....oljor ...salvor. Olika hantverk dyker nog upp....tankar om livet kanske det också blir.

Hoppas att ni ska känna er hemma och återkommer så snart ni har lust.

torsdag 2 januari 2014

När jag inte gräver ....så pysslar jag med annat ....

Jaaaaaa.....det är inte bara kollolivet som tar upp min tid ...
Jag skriver ...mediterar ....filisoferar ....handarbetar med mångt och mycket ...läser 
Och säkert en hel massa andra saker också 

men att ha något i händerna ...att skapa ....det gillar jag

 Har gjort Tawashi....en sorts diskbollar som är himla bra när man diskar...


Duschbollar att ha i duschen ...skrubbar jätteskönt i skinnet ....hehehehe
Gör det i lingarn....bomullsgarn ...eller en blandning av båda



Hemvirkade disktrasor ...Kan man ha för många ???
Nääää...knappast ...en i varje färg åtminstone bör man ha 
eller vad tycker ni??
De håller i all evighet och man behöver bara koka upp dem i vatten för att ha gjort dem rena igen...
Miljövänlig vackerhet ....och så bra sedan...


Sjalar blir det också som tidigare ...i alla färger och valörer 
När ska jag använda dem alla 
Har dessutom inventerat garnerna nu när jag städade i dag 
Hallelulja vad garn jag har 
En massa färdiga alster har jag också
hmmm ....får nog hitta på något med alla dessa 


Spindelsjal ..lingarn tror jag 

Ännu en spindelsjal...en sorts blandning av lin och bomull


 Manos Lace ....allpacka och silke ...en spindelsjal...helt ljuvligt mjuk ...vilket garn...

En trekants sjal i Mohair ....
Vissa färger blir aldrig bra när man tar kort...
men det blir bättre bilder längre fram...

Försöker reda ut allt jag håller på med ...göra avslut på projekt så att jag kan göra det jag helst av allt vill göra just nu...

Undrar vad det är????

Tills dess att jag kommer på något mer ...

Ha dä Gôtt

Catarina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar