En koloniblogg i från en glad amatör

Här kommer jag att skriva det mesta om vad som sker på vår Gröna Kulle i stort och i smått. Odling...projekt på kolonin....Örter....oljor ...salvor. Olika hantverk dyker nog upp....tankar om livet kanske det också blir.

Hoppas att ni ska känna er hemma och återkommer så snart ni har lust.

söndag 5 januari 2014

Solen tittade fram...


Solen tittade visst fram en liten stund i dag 
Jag skulle ju som tänkt kasta mig i bilen och bege mig till Kolonin
om solen tittade fram 
Men då hade jag hamnat i en sorterings noja och orkade inte avbryta den med risk att dagens uppdrag inte skulle slutföras 

Jag fick äntligen upp krokar i en hylla ..
Där är det tänkt att jag ska hänga mina sjalar m.m 
Det blev lyckat men jag behöver nog införskaffa fler krokar ...eller mindre sjalar ...
Men mindre sjalar är inget alternativ så det blir väl fler krokar då

Sorterade stickor , virknålar och en himla massa rundstickor som jag definitivt inte hade kvar 
i sina förpackningar 
Men Tack Gode Gud för mätinstrument för stickor .
Nu är de sorterade i gen och jag vet vad jag har ...tror jag ...


Garn har blivit sorterat  to m i färgskalor...typ  ...i alla fall härvorna 
Det blir till att låta bli och köpa ett tag nu....hmmmm

Kaffe har jag avnjutit i all stillhet ...med virkning förstås...
och choklad och pepparkakor...
Gôtt dä.........



Fäste faktiskt trådar på trasorna i morse 
Försöker slutföra en massa projekt ..
Slutförandets tid kanske...

Disktrasor ....tawashi och duschbollar ....


Det är bra att få ordning på grejerna så att det blir lite bättre med plats 
Har man inte en massa utrymme att sprida ut sig på får man försöka hålla ordning på grejerna 

Men kan lätt inse att jag har lite för mycket av det mesta 
Men om man vill greja och pyssla ...fixa och dona 
Jaaaa ....då måste man ha saker att göra det med 
Annars fungerar det inte liksom

SÅ är livet på en pinne 

Som sagt var inget kollo i dag heller 
Vi får se vad morgondagen bär med sig i sitt sköte 

Vem vet ...får se när  jag slår upp de blå i morgon 

Tills dess....

Ha dä gôtt 

Catarina

2 kommentarer:

  1. Kollo står nog kvar även om du inte hinner dit som du har tänkt.
    Åhh, jädrar så mycket garn du har!!! Det kommer att glöda om stickor och virknålar under våren, antar jag. Och ajabaja, inte köpa fler garner...ha ha ha, vet precis hur det där kan sluta.....
    Kramis Anja

    SvaraRadera
  2. Måste också ut till kollo och titta till, stänga av elen som vi skjutit på i månader.
    Längtar, längtar till våren nu

    Kram kajsa

    SvaraRadera