En koloniblogg i från en glad amatör

Här kommer jag att skriva det mesta om vad som sker på vår Gröna Kulle i stort och i smått. Odling...projekt på kolonin....Örter....oljor ...salvor. Olika hantverk dyker nog upp....tankar om livet kanske det också blir.

Hoppas att ni ska känna er hemma och återkommer så snart ni har lust.

måndag 29 juli 2013

Semestertrippen ...men nu tebax...........

Så nu har jag haft några dagars frånvaro 
en liten semestertripp har det varit 
Jag längtar nu till vår koloni
Där säkert mycket saker har hänt 
Mycket har växt
Torkan har fortsatt har jag hört
Men med Kära Kollogrannar som Katrin och Stefan finns inga problem
De har pysslat om ...vattnat ..sett till alla kära inneboenden på kolonin



Det är skönt att åka i väg och se sig om
Men det är skönt att återvända till sitt hem ...sin borg och sin koloni




Har varit i Linköpings trakten 
Sonen deltog i ett konvent på Universitetet där och jag passade på att boka in mig på Vandrarhemmet Freja utanför stan
Varför bo i stan när det finns fina vandrarhem utanför i fina miljöer

Vandrarhemmet var jättefint ...jag bodde i ett jättefint rum ....toa ...dusch ....värsta lyxen ....sköna sängar 
Rekommenderas 


Bilden är hämtad i från deras hemsida ....länken kommer un der här


Och hotellen var nog tämligen fulla 
5000 ungdomar ...lite mer i från Skandinavien m.m
I fyra dygn tillsammans 
Närcon heter det konventet
Innehåller allt inom japansk anime

Jag passade på lite andra besök jag

Hantverksgården i Ledberg ...vilken överraskning när man bara stannar vid en skylt....
och sedan går man in genom en dörr så öppnar sig en oas av vackerhet ...kreativitet m.m
Tur att jag bestämt mig för att inte handla för mycket numera
Bara nyttigheter








Lite <biscotti i varierande smaker blev det 
Men kan säga att de kostade endast 20:-/st
så det var himla bra ...skulle semesterstänga så jag passade på att fynda dem
Och eftersom jag inte åtit några onyttigheter på hela tiden ska jag smaska i mig alla den här veckan ....
Är nyfiken på dem med Lavendel eftersom jag köpte fina etiketter med Lavendelrecept på


Här är etiketten med receptet på...har länge tänkt baka dem ...och nu har jag ju etiketter också...


Fin termoeter till stugan



Glasburkar och jag ....ja ...det är inte samt vad mycket burkar det finns där ute i världen som vill hem till mig


På Rökingegård kunde man köpa obesprutade grönsaker ..
Så jag frossade i tomater ...tomater ....tomater 
Sallad med avacado ...tomater ...citron...lök...basilika  ....fårost....
Mumsigt värre


Tomater i massor 


Fanns em himla massa olika sorter 


Köpte fin Rapsolja...även honung 


Men det var lite tråkigt ...bara en loppis hittade jag 
Men det kanske var tur det 
Fick i alla fall med mig fler av de här flaskorna hem 
7 st fyndade jag på en loppis i Kaga 



Bilderna nedanför är inte tagna av mig

   Bild tagen av:

   Bild tagen av:

Länk till loppisen om ni är runt omkring där och far ....mycket fina saker ....men jag har tyvärr inte plats för dem...



Trevligt med en tripp var det i alla fall

Ha dä gôtt 

Catarina

1 kommentar:

  1. Åhh, så mycket smaskigt, nödvändigt och nyttigt du fick med dig hem efter din lilla tripp!
    Idag är det dags för mig att ta en tur att fynda lite....allt möjligt.
    Kramis Anja

    SvaraRadera