En koloniblogg i från en glad amatör

Här kommer jag att skriva det mesta om vad som sker på vår Gröna Kulle i stort och i smått. Odling...projekt på kolonin....Örter....oljor ...salvor. Olika hantverk dyker nog upp....tankar om livet kanske det också blir.

Hoppas att ni ska känna er hemma och återkommer så snart ni har lust.

lördag 15 juni 2013

odling pågång

Här kommer bilder på min sockerärtsodling det här året 
Provar lite olika varianter  
I år blev det den här 
Såg den på nätet fast då hade de använt gamla cykelhjul
Men efersom jag har de här gamla metallrundlarna i min ägo
Följde liksom med när jag köpte stugan 
och har legat i ett hörn av tomten sedan dess
Så nu blev det återanvändning och nytänk på en gång
Liten plats tar de också
Och det där med tidningar i botten är ju utmärkt
För jag slapp gräva och rensa och de här grönskaerna 
behöver ju ingen djup jord på  det sättet som morötter och liknande som växer nedåt 
inte uppåt som ärter ...bönor m.m

Så en rundel av något slag 
tidningar 
en stör 
en märla i toppen på stören
snöre att dra så ärtorna har något att klättra i
sedan jord
Klart!!!!!!
för att så förstås

Blev bra och lite kul
Ska göra en till med plats för någon bönsort eller kanske så flera i en
Vi får se
Här kommer bilderna







Lite fin stund under parasollet ska man också ha
eller hur????


Bilder kommer alldeles snart på andra projekt

Tills dess får ni ha fina stunder i solen 

Ha dä gôtt 

Catarina

2 kommentarer:

  1. Så finurligt gjort! Själv är jag i letartagen efter en gammal sliten dockvagn eller barnstol att ha under äppelträdet med en blomma i. I mitt huvud ser det alldeles underbart ut...men än har jag inte fått tag på nåt som är i närheten. Men man skall ju ha nåt att längta efter också...
    Ses i möra!
    Kramisar Anja

    SvaraRadera
  2. då ska jag tänka på dig om jag ser något // Kram Catarina

    SvaraRadera