En koloniblogg i från en glad amatör

Här kommer jag att skriva det mesta om vad som sker på vår Gröna Kulle i stort och i smått. Odling...projekt på kolonin....Örter....oljor ...salvor. Olika hantverk dyker nog upp....tankar om livet kanske det också blir.

Hoppas att ni ska känna er hemma och återkommer så snart ni har lust.

fredag 28 juni 2013

Det växer på kolonin.............

Min rosa jätte Vallmo är otroligt vacker 
Den brukar börja blomma till midsommar och blommar sedan under ett antal veckor 
Sedan träder den in i vilan till nästa år
Har även fått en rödorange sort av Anja 
Men den blommar inte i år 
Köpte även en blå Vallmo på Växtmarknaden i Stadsträdgården
Här kommer lite bilder på min älskade Vallmo








Visst är den vacker ???
Mer uppdateringar kommer alldeles snart 
Nu ska jag till tippen med skräp i från kolonin 
Och sedan ska det köpas virke till stöd för vinbärsbuskarna
oimpregnerat till växterna förstås



Ha dä gôtt 
Catarina 

1 kommentar:

  1. Guuud, så söt den rosa vallmon är!! Jag får tåla mig till nästa sommar innan den jag fick av dig blommar. Den är känslig och saknar "förstamamman" än, hälsar den.
    Kramis
    Anja

    SvaraRadera