En koloniblogg i från en glad amatör

Här kommer jag att skriva det mesta om vad som sker på vår Gröna Kulle i stort och i smått. Odling...projekt på kolonin....Örter....oljor ...salvor. Olika hantverk dyker nog upp....tankar om livet kanske det också blir.

Hoppas att ni ska känna er hemma och återkommer så snart ni har lust.

tisdag 29 november 2016

Vad hände??

Jaaa...det kan man undra .
Vad hände ?
Skulle ju bli flitigare med skrivandet m.m . Men men så blev det inte den här gången heller .
När livet står för dörren och ogräset växer och ideérna flödar då kommer skrivandet och bloggandet verkligen i skymundan .
Men så ska väl livet vara . Att det verkliga livet går före det andra livet ...det som sker i cyber rymden. Även om det är en väldigt stor del av våra liv nu.
Tillgängligheten ett faktum. Men man kan ju välja som sagt. Finns ju knappar till det

Men saker har ju hänt på kolonin även om jag inte setts till här.

Jaaaaa ...ett helt år har passerat av nyhetstorka i från mig.  och min sköna Kulle.

Såååå   vad hände???

Det är knappt så att jag kommer i håg själv nu...

Låt mig samla tankarna och rodda upp hjärnan en stund.

Hösten kom eftersommaren . Kolonin stängdes som vanligt ...lite vemodigt
som alltid. Samtidigt som man är rätt så nöjd med att krypa ihop i hemmets mörka
vrå.


Blommorna hade blommat ut ...bären hade plockats .
Stolt havtornsägare som jag är.




Åren har gått sedan jag plockade de första tio bären vid första skördeåret. 2015 kom jag säkert upp i ca 5 liter. LYCKA!!!!!!!!!!!!!!



Det byggdes och snickrades ...lite nytt för att piffa till sittplatserna lite här och var .




Jag var med i  Öppen Trädgård på Kolonin. Himla trevligt tycker jag .
Hade nytillverkade salvor och mina sjalar i Trädgården.
Det är så kul med alla samtal i bland växter och humlors surr.
Och man får nya kunskper i från alla trevliga trädgårdsentusiaster som kommer på besök.
Rekommenderas varmt till alla som kan vara med på de här sakerna .



Allt som allt var det en underbart trevlig sommar med många glädjefyllda dagar på vår koloni.
Men för att inte bli för långrandig så avslutar jag det här inlägget och återkommer med resten av historien om det som har hänt och skett bland buskar och blommor  för att slutligen förhoppningsvis landa i 2016.

Ha dä gött 
Catarina

1 kommentar:

  1. Jag tycker det är helt ok att ha visioner och mål utan att de förverkligas genast, för man är ju ändå på väg. - Inger

    SvaraRadera