En koloniblogg i från en glad amatör

Här kommer jag att skriva det mesta om vad som sker på vår Gröna Kulle i stort och i smått. Odling...projekt på kolonin....Örter....oljor ...salvor. Olika hantverk dyker nog upp....tankar om livet kanske det också blir.

Hoppas att ni ska känna er hemma och återkommer så snart ni har lust.

måndag 22 juni 2015

@kolonin

Åter på kolonin och åter ett inlägg.
Har börjat mitt sommarlov officiellt nu.
Lugn och frid sprider sig i hela kroppen.
Sommaren är här...underbart.
Många klagar på att sommaren ska komma nu....för mig är den här. Klippt gräset i baddräkt.....blivit svett. ..tillsammans med trollsländor. Det måste väl vara sommar.....doft av nyklippt gräs. Fågelkvitter.....fjärilar. ....ljudet av  gräsklippare i bakgrunden.
För mig är det sommar
Nu stundar ett litet umgänge med allsköns grönt som kravlat sig upp ur myllan på min kära koloni. En del får åka någon annanstans. ...till en plats där de hör hemma. ..en del kan man äta.
Sallad på ängssyra och kirskål månntro? ???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar