En koloniblogg i från en glad amatör

Här kommer jag att skriva det mesta om vad som sker på vår Gröna Kulle i stort och i smått. Odling...projekt på kolonin....Örter....oljor ...salvor. Olika hantverk dyker nog upp....tankar om livet kanske det också blir.

Hoppas att ni ska känna er hemma och återkommer så snart ni har lust.

måndag 21 oktober 2013

Loppis fynd i gen.....

Jaaaaa....
Vad ska man säga ...
Har fyndat garn igen 
Det är nästan omöjligt att besöka någon second hand snart 
Hittade allt det här garnet på Gengåvan 

ullgarn , något slags mohair /ull garn och stora koner.... med lingarn - tror jag 



Det är ju inte så att jag inte har något garn förut ...hehe
men men så är det 

Men jag hoppade i alla fall de åtta härvorna som jag såg i går på östpendeln 
Lite själv behärskning får en kvinna ha ..

I alla fall emellan åt  
Får se vad det ska bli av de här godsakerna 
Men av det grå ska det bli långa handledsvärmare 
Det har jag redan hittat mönster till 
Men först ska handledsvärmarna och vantarna bli klara som jag håller på med nu....
Sedan så hoppa jag på det andra...

Ha dä gôtt 

Catarina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar